تبديل فرمت ويدئويي DAV در DVR دوربين مدار بسته

۲۲ بازديد

تبديل فرمت ويدئويي DAV در DVR دوربين مدار بسته

 

 

اگر در خانه يا دفتر كار خود يك سيستم دوربين مداربسته داريد كه دچار حادثه، تخريب شده و يا مورد سرقت واقع شده است، تصاوير ضبط شده از آن به عنوان مدرك جرم بايد مورد بررسي قرار گيرد. بنابراين مجبوريد در برخي از مواقع از تصاوير ضبط شده در دستگاه DVR يا NVR خود استفاده نمائيد.
موضوع زماني پيچيده مي شود كه در مي يابيد كه اين فايل هاي ذخيره شده در دستگاه ضبط DVR به صورت فايل هاي رمزگذاري شده هستند كه باعث مي شود كه پخش آنها در پليرهاي ويدئويي استاندارد امكان پذير نباشد.
حتي اگر اين فايل ها را به فرمت هاي AVI يا MPEG تبديل كنيد، بسياري از پخش كننده هاي قديمي مانند Windows Media Player قادر به پخش آنها نيستند، زيرا اين فايل ها، فرمت هاي ويدئويي خاصي هستند كه لازم است با نرم افزارهاي خاص decode شده و سپس قابل پخش شوند.
بنابراين براي رفع برخي از اين سردرگمي ها، در اين مطلب يك راهنماي سريع در مورد نحوه دانلود و تبديل فايلهاي DAV در DVR يا NVR ارائه شده است. لطفا توجه داشته باشيد، اين دستورالعمل ها براي افرادي است كه از يك سيستم عامل مبتني بر ويندوز استفاده مي كنند.
DAV
يك فرمت رمزگذاري اختصاصي در دستگاه هاي ضبط كننده در سيستم هاي مدار بسته است. اين دستگاه ها تصاوير ارسالي از دوربين هاي مدار بسته را كه در فرمت فايل MPEG اصلاح شده ارسال شده است ضبط مي كنند. فايل DAV را نمي توان با اكثر پلير هاي ويدئويي پخش كرد.

مراحل تبديل فرمت DAV

 

1. استخراج فايل ها از دستگاه DVR

در قدم اول بايد فيلم ضبط شده را از دستگاه DVR دانلود نماييد: اولين مرحله بازيابي فيلم هاي ذخيره شده از DVR شما است. بايد توجه داشته باشيد كه فرآيند انجام كار و رابط كاربري بسته به نوع برند DVR و نوع تنظيمات آن متفاوت است. پس از برداشت فايل هاي مورد نظر از دستگاه DVR آنها را در هارد كامپيوتر خود ذخيره نماييد. فرمت فيلم ها به صورت DAV خواهد بود.

 

2. دانلود و نصب كانورتر يا پلير DAV

كافي است تا نام اين نرم افزار را در موتور جستجو سرچ كرده و آن را دانلود نماييد.

3. تبديل فرمت DAV به فايل AVI

هنگامي كه نرم افزار پلير DAV را نصب كرديد، مطابق شكل بر روي فلش آبي در سمت چپ نرم افزار پخش كليك كنيد. سپس "Open File" را باز مي شود. به پوشه c/RecordDownload و يا هر جايي كه فايل هاي DAV شما ذخيره شده است برويد.

 


براي تبديل فايل، روي دكمه كوچك "AVI" كه در بالا و سمت راست پلير در زير نوار تنظيمات زمان واقع شده است كليك كنيد. از شما پرسيده مي شود كه در كجا مي خواهيد فايل تبديل شده را ذخيره كنيد، اما محل ذخيره سازي به طور پيش فرض در همان فولدر فايل اصلي است. روي "تبديل" كليك كنيد و منتظر بمانيد تا فرآيند تكميل شود.

 

 

4. از نرم افزار 3rd party براي رمزگشايي فايل هاي AVI استفاده نماييد

در حال حاضر فايل شما كانورت شده است، اما اين امكان وجود دارد كه فايل تبديل شده شما هنوز به خوبي توسط پليرهاي استاندارد پخش نگردد. اين فايل ها به راحتي قابل تبديل يا ويرايش نيستند و احتمالا نياز باشد تا دوباره تبديل شوند تا به خوبي نمايش داده شوند. برخي از مبدل هاي ويدئويي نيز ممكن است آن را تشخيص ندهند مانند Adobe Media Encoder.
يكي از نرم افزارهايي كه براي تبديل مجدد فرمت اين فايل ها مورد استفاده قرار مي گيرد، Xilisoft Video Converter است كه مي توانيد آن را از اينترنت دانلود و نصب نماييد.

منابعي براي مطالعه بيشتر:

 

  1. گزارش IHS : رشد بازار دوربين مداربسته در خاورميانه
  2. تفاوت دوربين مداربسته آنالوگ HD با دوربين مداربسته تحت شبكه
  3. كي و چطور ONVIF از كدك H.265 پشتيباني مي نمايد؟!
  4. هوشمند سازي صنايع خرده فروشي (دوربين مدار بسته هايك ويژن )
  5. نقشه سيم كشي دوربين مداربسته
  6. قابليت شمارش افراد People Counting در سيستم نظارت تصويري هايك ويژن
  7. سيستم كنترل تردد هوشمند
  8. سيستم كنترل تردد هوشمند هايك ويژن
  9. هوشمند سازي صنايع خرده فروشي با دوربين مدار بسته هايك ويژن
  10. نمايش تكنولوژي مبتني بر هوش مصنوعي ( AI ) هايك ويژن
  11. دوربين بولت هايك ويژن
  12. نكات برجسته بازار كنترل تردد (access control )
  13. دوربين توربو اچ دي PIR هايك ويژن
  14. دوربين مدار بسته براي نصب در اماكن تجاري و كارخانه

دوربين مدار بسته بدون اينترنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.